zaterdag 21 februari 2009

Een kleine tip

Met scrappen zijn zo eindeloos veel mogelijkheden dat ik soms niet weet hoe ik moet beginnen. Zo veel ideeën gaan dan door mijn hoofd, maar ze zijn niet allemaal met elkaar in één lay-out te combineren. En dan heb ik ook regelmatig nog het probleem dat ik zo veel mooie foto's heb die ik allemaal wel zou willen gebruiken, maar waar geen ruimte voor is. Inmiddels heb ik daar wel iets op gevonden, en die tip wil ik graag met jullie delen: Maak twee foto's op dezelfde lokatie; één met je partner erop en één met jezelf op de foto. Je kunt deze tijdens het scrappen samenvoegen tot één foto. Voorbeelden daarvan zie je op mijn Londen-lay-out: - De letter D met mezelf heb ik uitgesneden uit 1 foto. We hadden eenzelfde foto van Maarten gemaakt. Hem heb ik uit de tweede foto gesneden en een plaatsje gegeven op de D. - We hadden ook twee aparte foto’s bij de Kerstman en de Kerstboom gemaakt. Door ze op hetzelfde formaat uit te snijden en te zoeken naar punten waar ze netjes in elkaar passen, lijkt het weer 1 foto. In dit geval loopt onderaan de donkere lijn door en bovenaan de kerstboom. - Hetzelfde heb ik eigenlijk gedaan bij de sepia foto (Big Ben): ik heb mezelf uit de 2e foto gesneden en op de 1e foto weer bijgeplakt.

Geen opmerkingen: