woensdag 28 januari 2015

Driehoeksverhouding

...jullie zullen wel denken; wat een vreemde titel voor een blogbericht?! Maar eigenlijk is het heel simpel: Driehoeksverhouding is de naam van Project 4 uit het tweede deel van het boek Zo Geknipt.

Twee jaar geleden schafte ik een naaimachine aan en ik maakte toen een stuk of 8 projecties, onder andere uit het boek Zo Geknipt deel 1. Vorig jaar stond de naaimachine in de opslag vanwege de verhuizingen, maar nu we verhuisd zijn,  Jordi geboren is en de rust weer een beetje is teruggekeerd, had ik wel weer eens zin om de naaimachine tevoorschijn te halen. Omdat ik me ook had opgegeven voor de Sew Along, ging ik aan de slag met het project waar iedereen deze maand mee aan de slag ging, en dat werd dus de driehoeksverhouding; een stevige tas, die op te vouwen is tot een compact pakketje en daardoor altijd in mijn schooltas of handtas meekan. Het driehoekje houdt het pakketje als het opgevouwen is bij elkaar.


Dit project was zeer goed te doen, al liep ik bij stap 1 heel even vast (gebrek aan ervaring), maar gelukkig waren er binnen de Facebookgroep snel hulptroepen beschikbaar waardoor ik toch gauw aan de gang kon. En eenmaal bezig zat deze tas toch zo in elkaar, zelfs zonder dat er een tornmesje aan te pas hoefde te komen. 


De binnenkant is gevoerd met dezelfde grijze stof als het driehoekje aan de buitenkant. 





6 opmerkingen:

Maia zei

Haha ja met die titel moest ik dit bericht toch nog even snel lezen hoor!
Super knap dat je dit weer voor elkaar gekregen hebt en je hebt ook erg mooie stof hier voor gebruikt!
Fijne week
Groetjes Maia

Gina zei

Wat een elegant tasje heb je gemaakt. Super dat je dit kan! Groetjes, Gina

Diny zei

Heel erg leuk en handig Marlieke.

Groetjes Diny

Gerrina zei

Ziet er handig en leuk uit! Gaaf om zo steeds nieuwe dingen te leren... Groetjes, Gerrina

Johanna zei

Wat leuk!! Owwh daar zou ik ook weer meer tijd voor moeten maken...en deze is nog super praktisch ook!

Sarah zei

Heel leuk gedaan. Dat wil ik ook maken ! Ik naai ook erg graag en ben fan van Stamping up ! Dat hebben we alvast gemeen ! Als je op mijn blog kijkt bij label ' met de naaimachine ' dan kan je zien wat ik maak vooral voor mijn kinderen. Liefs ☆ sarah ☆