zondag 2 augustus 2015

Mini-album Femke en Jordi momentjes

Stampin' Up! bestellen: 18 augustus

Workshops: 
Onder het tabblad Workshops / Party's hier op dit blog heb ik mijn nieuwe workshop-programma voor het najaar 2015 gepubliceerd. Dit is ook op mijn Facebookpagina te vinden. 

En toen was het augustus...
De maand waarin Jordi alweer 1 jaar wordt! Wat gaat het toch snel.

Al vanaf het eerste moment dat Jordi en Femke elkaar ontmoetten, was er 'iets'  tussen die twee. En dat werd alleen maar meer en beter zichtbaar naarmate Jordi ouder werd. En nog steeds zien wij de ongelofelijke chemie tussen deze broer en zus dagelijks groeien. Er is altijd duidelijk écht contact tussen hen. Wat hebben ze het toch fijn en leuk samen. Veel van die momenten hebben we (natuurlijk) vastgelegd op foto en film. Daarom besloot ik een mini-album te maken met 'Momentjes tussen Femke en Jordi'. Door deze titel, kan ik het boekje steeds aanvullen met nieuwe foto's. De foto's zitten namelijk in zakjes; de zogenaamde Sketched Dots Tag a Bag van Stampin' up!.


De inspiratie voor dit mini-album kwam door deze post van Miranda. Ik was zo gecharmeerd van het idee om zakjes in een mini-album te gebruiken waar je foto's in schuift. En dan ook nog eens van die mooie zakje als deze. Ik vroeg Miranda of ik het album ook eens mocht maken en kreeg zelfs een werktekening van haar. Uiteindelijk.....heb ik het helemaal anders gedaan en is alleen het idee van de zakjes in het album nog in tact gebleven. Bedankt voor de inspiratie, Miranda!


De Sketched Dots Tag a Bag zakjes, zijn hele mooie, melkachtige, licht doorschijnende zakjes, voorzien van witte dots. Ik heb ze hier dus gebruikt in een album, maar je kunt ze ook gebruiken om bijvoorbeeld koekjes in te verpakken, zonder dat al het vet in het papier / cardstock van je creatie trekt. Tip: in plaats van de Sketched Dots Tag a Bag zakjes kun je ook zelf m.b.v. het Envelope-punchboard envelopjes maken waar je foto's in stopt!


Helemaal blij ben ik met mijn keuze voor dit In Colors 2015-2017 dubbelzijdige dessinpapier. De teksten op de voorkant passen perfect bij de foto's en titel van mijn album. Aan de andere kant van het papier staan dots afgebeeld; dit matcht weer leuk met de dots op de zakjes waar de foto's in zitten en maakt alles meer tot 1 geheel. De randjes van het papier accentueerde ik met een Stampin' Write Marker Mint Macarone. 





Met de Scalloped Tag Topper Punch maakte ik een leuke sluiting voor het album waar lint doorheen kan. Met het Envelope Punchboard rondde ik de hoekjes af. De zakjes in de binnenkant zijn in een soort harmonica van cardstock bevestigd. De namen op de voorkant van het album, stempelde ik met letters uit de geweldige set Layered Letters Alphabet en in de kleuren Watermelon Wonder en Soft Suede. De tekst 'Momentjes tussen'  schreef ik met de Signo Uniball Witte Pigment Inkt pen. Tevens maakte ik op de voorkant nog gebruik van wat stempeltjes uit de set Hello Life. Een stukje bakerstwine en wat plakparels maakten de voorkant compleet.



Ik heb ervoor gekozen de binnenkant (voorlopig) zo Clean & Simple te laten zoals hij is. Natuurlijk kun je ook die altijd nog pimpen met stempels en ponsen...

Dit album zit ook in mijn workshop-programma van dit najaar! 
Ben jij al op vakantie geweest en wil je je favorieten vakantiefoto's ook in zo'n leuk zelfgemaakt album opbergen of meenemen naar je werk of naar familie? Kom dan ook gezellig meedoen. Het album zoals je het ziet in deze blogpost, biedt ruimte aan minimaal 10 foto's (meer als je de foto's over elkaar heen in de zakjes stopt), maar een album tot 20 foto's is ook mogelijk.

De eerste aanmeldingen voor mijn najaars-workshop-programma zijn al binnen, leuk! Wil jij ook verzekerd zijn van een plekje bij 1 of meerdere workshops? Geef je dan nu alvast op!

3 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een lief boekje, Marlieke. En wat een leuke sluiting!

Sarah zei

Heel mooi ! Iets om te koesteren !
Liefs ☆ Sarah ☆

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Leuk om je geïnspireerd te hebben. Dit is een pareltje geworden!