dinsdag 2 februari 2016

Geboortekaartje

Soms is het toch maar goed dat ik niet alle retired sets meteen verkoop. Zo ontving ik op 19 januari met de post een geboortekaartje van een collega die bevallen was van een dochter. Ik maak dan altijd graag een bijpassend felicitatiekaartje en dat had deze keer niet gekund als ik de retired set Little Buddy Birthday al verkocht had. Hij stond hier nog lekker in de kast - te leuk om weg te doen- en kwam nu dus heel goed van pas!



Dit was het kaartje wat we ontvingen:



Op het originele kaartje komt het muisje vanuit allerlei hoeken kijken. Dat liet ik terugkomen op mijn kaartje. Ook de kleuren kon ik goed afstemmen op het origineel met Mint Macaron en Watermelon Wonder.

Het venstertje stanste ik uit met de Heart & Home Framelits Dies. Daarachter stempelde ik 4x alleen het hoofd van de muis uit de stempelset Little Buddy Birthday. Achter het venster een stukje dessinpapier uit (jawel... daar is ie weer) It's my Party Paper Stack. Zo zie je maar dat dit papier niet alleen te gebruiken is voor verjaardagscreaties, maar ook prima kan op geboortekaartjes.

Van het prachtige Dotted Lace lint / kant knoopte ik een strikje.
De afdruk 'Beschuit met muisjes' stempelde ik met behulp van een stempel uit de stempelset K.J.E.G.

Aan de binnenkant stempelde ik met het Back to Basics Alphabet nog de naam van het meisje.

Wat is het toch altijd heerlijk om een felicitatiekaartje te maken wat helemaal in stijl is van het geboortekaartje!

Tot slot nog een keer het originele kaartje (rechts) en mijn kaartje (links) naast elkaar:



Fijne dag!

9 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een super schattig kaartje heb je zo gemaakt, Marlieke. En ontzettend leuk afgestemd op het geboortekaartje. Dat zal zeker gewaardeerd worden!

Cynthia van der Wilk zei

Wat super leuk zeg.

Romy zei

Wauw, wat een leuk kaartje! Die muisjes zijn te leuk!

Louise zei

Wat een geweldig leuk kaartje, die muisjes zijn enig!


gr.LOuise

Rosina zei

Prachtig geboortekaartje Marlieke...leuk dat je stijl naar het originele kaartje heb gemaakt....KNAP gedaan!!!

groetjes Rosina

Johanna zei

Prachtig! Het kaartje past er perfect bij!!!

Maia zei

Oo dit is mooi!
Toevallig is het muisje dat jij had ook nog eens ongeveer dezelfde stijl.
Wat zullen ze dit prachtig gevonden hebben!
Ik heb ooit iets raars mee gemaakt toen ik een origineel kaartje plaatste en daar bij mijn felicitatie in dezelfde stijl....de ontwerper van de kaart wilde dat ik het origineel van mijn blog verwijderde want dat vonden ze schending van de rechten...vreemd toch???
Ik heb dat dus maar braaf gedaan en gelukkig is het daarna nooit meer voorgekomen!
Fijne carnavalsvakantie!
Lieve groet Maia

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Schattig!!

Sarah zei

Heel mooi ! Die heb ik gemist .
Vandaag ook een kaartje gemaakt adhv een geboortekaart die we als ouders per mail doorgestuurd kregen . Het moest een grotere kaart worden zodat de kinderen er hun naam kunnen opzetten . En maandag gaat hij dan ook mee naar de ouderavond zodat de ouders er ook hun naam kunnen opzetten .
Ik heb er mijn tijd wel in gestoken . Ik toon hem nog ergens volgende week .
Liefs Sarah